انسان واقعی باش

حاتم طایی هیچگاه اسمش رو روی درخت یا سنگی حکاکی نکرد،

او حتی با هیچ قلم ، مرکبی و رنگی  اسمش رو روی در و دیوار کسی ننوشت ؛

ولی در کمال تعجب ، نامش دنیا رو پر کرده !

 

 

با جوهره محبت نامت را بر دلها بنگار؛

بگذار نیکویی نامت را زنده نگهدارد ...


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1393
به خدا اعتماد کن.

 

به خدا اعتماد کن

 

به آتشی که نمى سوزاند " ابراهیم " را


و دریایى که غرق نمی کند " موسى " را


نهنگی که نمی خورد "یونس" را


کودکی که مادرش او را به دست موج هاى " نیل "

 

می سپارد تا برسد به خانه ی تشنه به خونش

دیگری را برادرانش به چاه مى اندازند

 

سر از خانه ی عزیز مصر درمی آورد

آیا هنوز هم نیاموختی ؟!


که اگر همه ی عالم قصد ضرر

 

رساندن به تو را داشته باشند

و خدا نخواهد ، " نمی توانند "

پس ...

به " تدبیرش " اعتماد کن

 

به " حکمتش " دل بسپار

 

به او " توکل " کن

و به سمت او ”قدمی” بردار "

تا ده قدم آمدنش به سوى خود را به تماشا بنشینی!

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1393
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی

واین سپید آرام دلتنگی هایمان:

 

دانه می ریزم

دل کبوترها روشن است

***

حرم می فهمد

این آینه های هزارتکه ی صحن

                                 که هزارچهره ی مرابه رخ می کشد

                                 دلش از کدام رو شکست؟

حرم خوب می فهمد

این آینه های زنگاربسته

                            قلب من است

واین نقاره های مسکوت

                           طبل رسوایی ام

***

 

دانه می ریزم

 

برای کبوترها

 

برایم دانه بریز

 

آدم که نمی شوم

 

بگذارلااقل کبوتر بارگاهت باشم.

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1393
دل نوشته ای به مولا ، امام زمان (عج)

آقا جان ، مولا جان ، ای سید من ، جمعه ها که می شود بعد از نماز صبح به خدا التماس می کنم که امروز و این جمعه پایان این انتظار باشد ، آقا جان نه آنکه بیندیشی که از انتظار آمدنت خسته شده باشم ، نه مولا جان انتظار کشیدن برای آمدن شما شیرین تر از آناست که خستگی در آن راهی یابد ، اما شیرینی دیدار شما را هیچ چیز یارای مقایسه نیست .

اما ای یوسف زهرا ، غروب این جمعه ها که گذشت باز با زیارت آل یاسین باید انتظار جمعه ای دیگر را بکشم .

مولای من ای بی همتا ، بی همگان بسر شود بی تو بسر نمی شود

سلامتی و تعجیل در امر فرج  امام زمان (عج)  صلوات

اللهم عجل لولیک الفرجآلبوم تصاویر حضرت مهدی(عج)


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393
چگونگی نام گذاری امام علی (ع)
چگونگی نام گذاری امام علی (ع)

 

 

 

نام "علی" در لوح زبرجد!
اسامی و نام ها گاهی اوقات فلسفه ها و ماجراهایی در پشت خود دارند! اسامی بایستی به نوعی بر مسّمای خود دلالت داشته باشند، در غیر این صورت و اگر میان اسم مسّمی ارتباط و دلالتی نباشد، اسم گذاری چه معنا و هدفی خواهد داشت؟! بعضی از اسم‌ها و نام ها مخصوص برخی از مسّماها هستند که شاید تنها برازنده ی خود آنها باشند و بر غیر آنها دلالت روشنی نداشته باشند.  نام گذاری کودکی که متولد می شود یکی از این موارد است که بایستی نهایت دقت در انتخاب اسم انجام شود. اما بعضی از کودکان و نوزادان را کسانی برتر از انسان های معمولی برایشان اسم انتخاب می کنند. بعضی از نوزادان اسم شان از جانب خدا و عالم غیب برگزیده می شود!

 

 

نام گذاری از عالم غیب 
از جمله ویژگی های مختص امیرالمومنین(علیه السلام) که تنها در مورد ایشان صادق است و مزید شرافت آن حضرت است موضوع نام گذاری حضرت امیر(علیه السلام) است که از عالم غیب برایشان این نام یعنی ((علی)) برگزیده شد.
در واقع قبل از ولادت حضرت علی(علیه السلام) نام او در تمام کتب آسمانی بوده است و هزاران سال قبل از خلقت او در تمام آسمان ها و ابواب جنب و عرض حق تعالی نام ((علی)) ثبت شده بود. نام مبارک امیرالمومنین(علیه السلام) همراه با نام گرامی رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) به عنوان نبی و امام نزد پروردگار عالم و نیز همه کتب آسمانی ثبت و ضبط بوده است و بر این مطلب فریقین از شیعه و اهل سنن گواهی داده اند!

 


شواهد روایی
 
محمد بن جریز طبری در تفسیر کبیر خود و ابن عساکر در تاریخ خود ضمن ترجمه ی حالات امام علی(علیه السلام)، همچنین محمد بن یوسف گنجی شافعی ضمن باب 62 کفایت الطالب و حافظ ابوبغیم در حلیة الاولیاء و شیخ سلیمان بلخی حنفی در نیابیع المودة به نقل از ذخائر العقبی امان الحرم الشریف احمد بن عبدالله طبری شافعی هنگی مسند از ابوهریره نقل نموده اند که رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) فرمودند:
«مکتوب علی ساق العرش لا إلا إلا الله وحده لاشریک له و محمد عبدی و رسولی ایدته به علی بن ابی طالب؛ بر ساق عرش این کلمات مقدس نوشته شده که خدایی نیست مگر ذات ذوالجلال الله که یگانگی بدون شریک است و محمد(صلی الله علیه و آله) بنده و رسول من است که او را به علی بن ابیطالب(علیه السلام) تایید نمودم.»
همچنین جلال الدین سیوطی در خصائص الکبری و در تفسیر در المنثور در اوایل سوره شریفه ی بنی اسرائیل به نقل از ابن عدی و ابن عسکر از انس بن مالک روایت نموده اند که رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند:
شب معراج در ساق عرش دیدم نوشته شده است لا اله الا الله محمد رسول الله ایدته بعلی؛ همچنین در ینابیع به نقل از ذخائر العقبی امام الحرم از سیره ملاّ آورده اند که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
در شب معراج که مرا به ملکوت اعلی بردند، نظرتُ إلی ساق الایمن من العرض فرأیت مکتوباً محمّد رسول الله ایّدته بعلی و نصرته به؛ یعنی نظر نمودم به طرف راست عرش دیدم نوشته شده است محمد(صلی الله علیه و آله) چنانچه مشاهده می‌شود همگی به نقل از علماء و کتب اهل سنن است و دلالت بر قرین بودن نام علی(علیه السلام) یا رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در عرش الهی دارد.

 



 

 قبل از خلقت
هنچنین روایات بسیاری از اهل سنن و شیعه دلالت بر آن دارد که قبل از خلفت انتخاب نام و نام گذاری امیرالمومنین(علیه السلام) رخ داده است. از جمله به نقل از مناقب فقیه واسطی ابن مغاز شافعی و میر سید علی همدانی شافعی و نیز خطیب خوارزمی در مناقب و این شیرویه در فردوس و ابن مغازلی در مناقب هنگی از جابرین عبدالله انصاری نقل نموده اند که رسول الله(صلی الله علیه و آله) قبل أن یخلق السموات و الارض بالفی عام؛ نوشته شده است بر در بهشت لا اله الا الله محمد رسول خدا علی ولی خدا و برادر رسول خدا بوده پیش از آنکه آسمان ها و زمین را به دو هزار سال خلق کند.

 


 شب معراج و  چهار محل اسم امام علی(علیه السلام)
در حدیثی زیبا که میرسید علی فقیه شافعی همدانی در مودة القربی نقل نموده است رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) به امام علی(علیه السلام) فرمودند: در چهار محل اسم تو را با اسم خودم توام دیدم:




امام ثلعبی و شیخ سلیمان حنفی به نقل از محمد بن جریز و ابن عساکر از ابن عباس و ابوهریره آورده اند که آیه «هو الذی أیَّدَکَ بنصر؛ خدای تعالی است که به نصرت خود و یاری مومنان تو را موید و منصور گردانید».(انفعال /62)
درباره ی حضرت علی(علیه السلام) آمده است و آنگاه حدیث رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) را نقل نموده اند که حضرت (صلی الله علیه و آله) فرمودند: رایت مکتو با علی العرض لا اله الله وحده لا شریک له محمد عبدی و رسولی ایدته و نصرته بعلی بن ابیطالب؛ دیدم بر عرش نوشته شده است خدایی نیست مگر خدای یگانه ای که شریکی ندارد و محمد بنده و رسول من است و تایید و یاری نمودم او را به علی بن ابیطالب(علیه السلام).
همه این روایات شریفه و نیز بسیاری دیگر از احادیث معتبر در نزد اهل سنن و شیعه نشان می دهند که نام گذاری رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و علی بن ابیطالب امیرالمومنین(علیه السلام) از جانب پروردگار متعال بوده است. و بر عرش الهی قبل از خلقت ایشان ثبت بوده است.
 1. در شب معراج وقتی به بیت المقدس رسیدم بر صخره آن یافتم لا اله الا الله محمد رسول الله ابدته به علی وزیره؛ یعنی لا اله اله الله محمد(صلی الله علیه و آله) رسول خداست او را به علی(علیه السلام) وزیر او تایید نمودم. 2. به سدرة المنتهی که رسیدم دیدم ثبت شده است: أنی أنا الله لا اله الا انا وحدی و محمد صفوتی من خلقی ایدته به علی وزیره و نصرته به، یعنی به درستی که من خدایی هستم که غیر از من خدای یگانه ای نیست، محمد(صلی الله و علیه و آله) حبیب من است از میان خلق تایید و یاری نموده او را به علی(علیه السلام) وزیر او. 3. وقتی به عرض رب العالمین رسیدم دیدم بر قوائم آن نوشته شده است إنی أنا الله لا اله الا أنا محمد حبیبی من خلقی ایدته به علی(علیه السلام) وزیره و نصرته به. 4. وقتی به بهشت رسیدم دیدم بر در بهشت نوشته شده لا اله الا أنا محمد حبیبی من خلقی ایدته بعلی وزیره و نصرته به.

 


ابوطالب و نقش او در نامگذاری امام علی(علیه السلام)
 
ممکن است گفته شود با توجه به این روایات و احادیث معلوم می شود نام "علی" برای امیرالمومنین(علیه السلام) قبل از ولادت ایشان انتخاب شده بود اما رسم است از گذشته که نام فرزند را پدر او انتخاب می کند. با این احوال آیا ابوطالب پدر بزرگوار امیرالمومنین(علیه السلام) در انتخاب نام فرزند خویش نقش نداشته است؟ آیا نام "علی" را او انتخاب کرده یا دیگران؟ چگونه ابوطالب از انتخاب نام "علی" توسط خداوند متعال برای فرزند دلبندش اطلاع یافته است؟!
برای پاسخ به این پرسش ها و چگونگی نقش ابوطالب در نامگذاری فرزند خویش به نامی که پروردگار متعال آن را برایش انتخاب کرده بود باید به نحوه ی ارتباط ابوطالب با خداوند متعال توجه نمود!
 لوح آسمانی و نامگذاری امام علی(علیه السلام)
میر سید علی همدانی فقیه شافعی در مودة القربی به نقل از عباس بن عبدالمطلب نقل نموده است که هنگامی که علی (علیه السلام) از مادرش فاطمه متولد شد، فاطمه نام پدرش اسد را بر او گذارد اما ابوطالب از آن نام راضی نبود به فاطمه همسرش فرمود امشب بیا برویم بالای کوه ابوقبیس و خدا را بخوانیم شاید ما را خبر دهد از اسمی که برای این بچه انتخاب شده است. چون شب شد هر دو به کوه ابوقبیس رفتند و به دعا مشغول شدند. ابوطالب در قالب شعری چنین مناجات می کرد:

 

یا ربّ هذا الغسق الدجی      والقمر المبتلج المضی
بیّن لنامن أمرک الخفّی       ماذا تری فی اسم ذاالصبّی
 
لما تسمّی لذاک الصبّی

 

یعنی ای پروردگار ای صاحب شب ظلمانی و ماه و نور دهنده آشکار کن برای ما از خزانه ی اسرار غیب خود اسم این نوزاد را چه بگذاریم.
در آن حین ندایی از طرف آسمان بلند شد و ابوطالب سر بلند نمود. لوحی مانند زبرجد سبز دید که بر آن چهار سطر نوشته اند، لوح را برگرفت و به سینه چسبانید و دید این اشعار بر آن ثبت است:

 

خصصّنما بلوالد الزکی       و الطاهر المنتخب الرضی
واسمه من قاهر العلیّ       علیّ اشتق من العلی
 



 

یعنی اختصاص دادم شما را به فرزند پاک و پاکیزه که انتخاب شده است و بی نهایت از او راضی هستم و اسم او از جانب خدای اعلی، "علی" گذارده شده که مشتق از علی اعلی می باشد.
آنگاه ده شتر به شکرانه ی این امر عظیم قربانی نمود. آن لوح را در مسجد الحرام آویختند و بنی هاشم به آن لوح افتخار می نموند. آن لوح موجود بود تا زمان جنگ حجاج با عبدالله بن زبیر در مکه که پس از آن مفقود شد.
این روایت و مشابه آن در بسیاری دیگر از کتب اهل تسنن و نیز شیعه نقل شده است و موید آن است که ابوطالب موحدی الهی بوده است که تقاضای نام فرزندش را از پروردگار می نماید و نیز معلوم می شود که چگونه ابوطالب پاکدل از نامگذاری الهی برای علی (علیه السلام) امیرالمومنین مطلع گردیده است.
 پایان سخن....
شگفتی ها درباره ی کسی که شیعه او را امام اول خویش می خواند پایان ناپذیر است و آیا برتر و شایسته تر از او در زمان خویش و پس از آن برای جانشینی رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) بود؟!....


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : یک شنبه 26 اسفند 1393
دل نوشته ای در غربت امام زمان (عج)

 

 

 

آقای من!

 

مولای غریب و تنهای من!

 
پدر مهربان اهل عالم!

 

می خواهم غربتت را حکایت کنم؛ غربتی که دوازده قرن

 

 

است ریشه دوانیده؛ غربتی که اشک آسمان و زمین را

 

جاری ساخته؛ غربتی که حتی برای برخی محبانت، غریب

 

و ناشناخته است؛ غربتی که اجداد طاهرینت پیش از تولد تو

بر آن گریسته اند.

 
من از تصویر این غربت و غم ناتوان ام.

 
… از آنانی بگویم که خاطر شریف تو را می آزارند؟ از آنها

 

که دستان پدرانه و مهربانت را خون ریز معرفی می کنند؟ از

 

آنها که چنان برق شمشیرت را به رخ می کشند که حتی

 

دوستانت را از ظهورت می ترسانند؟ از آنها که تو را به دور

 

دست ها تبعید می کنند؟ از آنها که تو را دست نیافتنی

 

جلوه می دهند؟ از آنها که به نام تو مردم را به دکه های

 

خویش فرا می خوانند؟

 

… از خود آغاز می کنم که اگر هر کس از خود شروع کند،

 

امر فرج اصلاح خواهد شد. می خواهم به سوی تو برگردم.

 

یقین دارم بر گذشته های پر از غفلتم کریمانه چشم می

 

پوشی؛ می دانم توبه ام را قبول می کنی و با آغوش باز

 

مرا می پذیری؛ می دانم در همان لحظه ها، روزها و سال

 

 

 

های غفلت هم، برایم دعا می کردی. من از تو گریزان بودم؛

 

اما تو هم چون پدری مهربان، دورادور مرا زیرا نظر داشتی

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : یک شنبه 24 اسفند 1393
شاید نماز دروغین !

 

سلام تو !

حداقل حداقلش اگه خوب باشی !

روزی 5 دفعه دروغ میگی  !

اونم چه دروغی !

به خود هو العلیم !

که میگن بد ترین دروغه !

توی معراج السعاده نوشته بود !

سعی کنیم این یه قلم و بذاریم کنار !

﴿ایاک نعبد و ایاک نستعین﴾ !

یعنی تو را میپرستیم و فقط از تو استعانت میجوییم !

یعنی اگه من تو فکرم برا حل مشکلاتم یا هر چیز دیگه ای !

دارم تو نماز دروغ میگم !

الخ... !

از خودش هم بخوایم درستمون کنه !

پس دروغ ممنوع !

یعنی شاید اکثر مشکلات به خاطر همینه !

ترکش همیچی رو حل میکنه !

پس بسم الله !

داشتم به نفسم میگفتم، گفتم شما هم شاهد !

بهتون بر نخوره !

 

 



:: 
:: مرتبط با: شناخت و معرفت... , سبک زندگی مهدوی... , دل نوشته ها... , 
:: برچسب‌ها: دروغ , نماز , خدا , ترک گناه , 
 
 
 
نویسنده : نویسنده 2
 
تاریخ : چهارشنبه 24 دی 1393
 
 
 
 
الو !

الو !

حواست هست !

توفقط همین ثانیه هایی که میگذره رو وقت داری ها !

حواست باشه !

مفت نگذره !

ازت انتظار بهترین عمل رو دارن تو این ثانیه ها !

﴿الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَوٰةَ لِیَبْلُوَكُمْ أَیُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ﴾

باید تو این چند ساله بسازیش !

زنگی جاودانه رو میگما !

میگی چه جوری !

میگن فقط یادت باشه بی صاحاب نیستی !

یه کی هست که دائما داره بهت وجود میده !

یکی هست که خبیر بما تعملون است !

حالا بعضی وقتا مسئله خطرناک تر هم میشه !

میرسه فحش و فحش کاری !

﴿وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَیٰهُمْ أَنفُسَهُمْ أُولَٰٓئِكَ هُمُ الْفَٰسِقُونَ﴾

یعنی بیچاره میشی !

حالا برو تا آخرش !

پس غفلت ممنوع !

پس مرحله بعدی شروع ریختن طرح رفاقت با رفیق من لا رفیق له !

داشتم به نفسم میگفتم، گفتم شما هم شاهد !

بهتون بر نخوره !

# البت اگه تو کسی دوست داشته باشی حتا تو لحظه خواب و حتا تر تو برخوردت با اسمشو نیار ( همون گناه ترک شده ) یادشی !!! 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393
احادیثی از امام رضا(ع)

 


سلام.صبحتون بخیر باشه برادران و خواهران عزیز.امروز بخش احادیث رو از وبلاگ مهدی العجل براتون گذاشتیم که امروز احادیث از امام رضا(ع) هستش،امیدوارم خوشتون بیاد.
 به ادامه مطلب تشریف ببرین
.
.
.
امام رضا(ع) فرموده اند:

کسی که به قم برود و خواهرم حضرت معصومه(س)را زیارت کند

برای من همانند این است که مرا زیارت کرده است.

همچنین در این باره روایتی داریم:

شخصی گفت به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)رفتم وبعد ازآن قصد کردم
 که به همدان بروم و از آنجا به کربلا سفرکنم حرم مطهر حضرت امام حسین را زیارت کنم!
در بین راه خسته شدم و کمی استراحت کردم،درحین استراحت بودم که شخصی به خوابم آمد و گفت من امام رضا هستم!
او فرمود:چه میشد اگر بعد از زیارت من برای رفتن به کربلا از قم عبور میکردی و خواهرم حضرت معصومه(س) را نیز زیارت میکردی!!


***
 
 
 بهترین و ارزنده ترین خصلت ها : انجام کارهای نیک، فریاد رسی بیچارگان و بر آوردن آرزوی آرزومندان است.


***


از بخششی که زیان آن برای تو بیش از سودی است که به برادرانت میرسد خودداری کن.


***


ایمان عبارت است از : اقرار به زبان ،‌شناخت با قلب و عمل نمودن با اعضاء و جوارح.


***


بالاترین درجه عقل خودشناسی است


***


آن کس که برای رضای الله کسی را به برادری گزیند خانه ای را در بهشت بدست آورده است .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : دو شنبه 19 اسفند 1393
کمی بیاندیشیم ......

ما در مقابل از خود گذشتگی شهدا چه پاسخی داریم 

ما بعد از شهدا چه کرده ایم ؟!!!!!

شهدا برای حفظ کدام ارزش ها خون پاکشان را نثار کردند ؟

ما برای حفظ آن ارزشها چه کرده ایم ؟!!!!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : دو شنبه 19 اسفند 1393
نه........این قرارما نبود

ما خون دلها خورده ایم ، 

قرارمان برای نسل نوجوان و جوان این نبود!

من آنروز یک عشق داشتم ؛ پیروزی یا شهادت ، 

بعضی ها
 امروز هر ساعت ، عاشق و معشوق آدم های غریبه می شوند و به سادگی دل می دهند و دل ربایی می کنند!
من آنروز از گل و لای و خاک سنگرها بر لباسهای ساده ام لذت می بردم 

و بعضی ها امروز از شلوارهای لی خاک نما و پاره پوره خارجی !
من آنروز در جبهه زیر آفتاب داغ ، چفیه بر سر می انداختم تا نسوزم ، 

بعضی ها امروز رو سری از سر انداخته اند که موی سر به نامحرم نشان داده و بسوزند ودیگران راهم بسوزانند !

من آنروز در خط مقدم برادران غریبه زیادی را می دیدم و به همه می گفتم : خدا قوت، نه خسته برادر! ، 

بعضی ها امروز برای طرح دوستی ، فقط با عجله از همه می پرسند : ASL?


من
 در شب قبل از عملیات بر دستانم حنا می زدم تا در جشن پیروزی یا شهادت شرکت کنم ، 

بعضی ها امروز بر چهره شان هفت قلم مواد آرایشی خارجی می زنند تا به نامحرم بگویند : من های کلاسم ، نگاهم کنید !

من آنروز در وصیت نامه ام می نوشتم : خواهرم حجاب تو بر علیه دشمن از خون من موثر تر است ، 

بعضی ها امروز حتی در پروفایل شان می نویسند : همیشه به روز هستم ، دوره و زمانه عوض شده و عشق من مد گرایی و تقلید از غربی هاست !

 

من آنروز در بیسیم از بچه های پشتیبان می خواستم از طرفم برای دشمن نخود و آجر و سنگ ( آتش) بفرستند ، 

بعضی ها امروز به هر ناشناسی می گویند : برایم شارژ بفرست !

من
 آنروز مشامم از بوی دود و باروت پر بود و برای رسیدن به هدفم ، از آن لذت می بردم ، 

بعضی ها امروز از بوی الکل در انواع ادکلن های خارجی !

من
 آنروز خشاب و اسلحه ام را برای نابودی دشمن در بغل گرفته بودم 

و بعضی ها امروز سگ های نجس تزئینی گران قیمت را !


من آنروز در جبهه ، اوقات فراغتم را در چاله هایی قبر مانند ، قرآن می خواندم و اسغفار می کردم و لذت می بردم ، 
بعضی ها
 امروز در چت رو م ها به دنبال عشق ناشناس و گمشده ساعتها به بطالت ، پرسه می زنند و روم عوض می کنند !

من
 آنروز در هنگام عملیات ، در گوشی بیسیم ، یا زهرا(س) و یا حسین(ع) می گفتم 

و بعضی ها امروز در گوشی خود ،از نفس ، عشق ، ناز و فدایت شوم به نامحرم و ناشناس!

من
 آنروز یک دست لباس خاکی داشتم وبا آن احساس غرور ، زیبایی و عزت و شکر خدا می کردم ، 

بعضی ها امروز لباس های رنگارنگ خارجی و صورتی تزئین شده اما خود انگاره ای زشت که هیچگاه با تغییر مد ،از خودشان راضی نمی شوند !

 

من آنروز با بند انگشتانم ، با ذکر استغفرالله وقت می گذراندم و

بعضی ها امروز با دگمه های بیجان موبایل برای اس ام اس های عاشقانه جدید و یا کلیدهای کیبورد 

برای ارسال پی ام های عمومی دعوت به دوستی در روم ها ! 

من آنروز باد گیرم را تا روی دست و پا می کشیدم تا شیمیایی نشوم ، 

بعضی ها امروز شلوار و مانتوی کوتاه را انتخاب کرده اند که فضا را هم آلوده کنند !

من آنروز در خط مقدم حتی مراقب عطسه هایم بودم که حضور گروهانم را به دشمن راپرت ندهم ، 

بعضی ها امروز بی واهمه در خیابان قه قه می زنند و با بزک وآرایش و البسه رنگارنگ ، جلب تو جه نامحرم کرده و می گویند : 
مرا نیز به حساب آورید ، آدمم !

من آنروز قبل از عملیات از حلالیت خواهی از همرزمانم و بعد از عملیات ، از شکر خدا و یاد دوستان شهیدم صحبت می کردم و 

بعضی ها امروز از پایان سریال های عاشقانه فارسی وان و من و تو و مارک نوشیدنی های سر میز آنها !

من آنروز بعد از عملیات از بلندگوهای گوشه و کنار خط ، بهر نبردی بی امان ... را می شنیدم ، و 

بعضی ها
 امروز با سیستم گوش خراش ماشین بابا ، آهنگ های رپ با الفاظ رکیک به محارم !

من
 آنروز از اطلاعات شخصی خود و دسته و گروهانم مراقبت می کردم تا دشمن از آن سوء استفاده نکند ، 

بعضی ها امروز حتی مشخصات و عکس های شخصی و خانوادگی شان را بی پروا در فیس بوک و توئیتر منتشر کرده تا نامحرمان و بیگانگان هم آن را ببینند !

 

من آنروز خواب را بر چشمانم حرام می کردم تا ذلیل حمله غافلگیرانه دشمن نشوم ،

بعضی ها امروز خواب را با نگاه به مانیتور کوچک موبایل برای اعلام تعهد به نامحرم ، بر خود حرام کرده اند!

نه ! این قرارمان نبود ! 

ما رفتیم تا شما نیز راهمان را ادامه دهید ، 

رفتیم تا امنیت امروز را به ارمغان بیاوریم و تو بتوانی عفت و حجاب فاطمی را بر گزینی ! 

رفتیم تا دشمن ، نتواند حیای شما را به بی حیایی تبدیل کند ،

رفتیم تا اطاعت کنیم از قرآن و رسول و اولی الا مر 
،

تو هم مراعات کن ! بر گرد و اندکی بیاندیش ؛ 

ما خون دلها خورده ایم .....

 

 

 برگزیده ای از یادداشت های یک جانباز شرکت کننده در عملیات ، والفجر 8 ، کربلای5 ، نصر و ...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : دو شنبه 18 اسفند 1393
:می آیدوکلمه انتظار از واژنامه ها حذف خواهد شد"....

آلبوم تصاویر حضرت مهدی(عج)

 

 

آلبوم تصاویر حضرت مهدی(عج)


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : دو شنبه 18 اسفند 1393
زندگی نامه ادیبب اللممالک

 

 

ميرزا محمد صادق اميري فرزند حاج ميرزا حسين و نواده ميرزا معصوم متخلص به محيط مي باشد. لقبش در ابتدا امير الشعرا بود و بعد به اديب الممالک مشهور گرديد و تخلص وي به اميري نيز بدين جهت بوده است. ولادتش به نوشته خود او در روز پنجشنبه 14 محرم 1277 هجري قمري(1237 خورشيدي) در قريه گارزان از توابع اراک اتفاق افتاد.

او پانزده سال بيشتر نداشت که پدرش به سال 1291 هجري قمري درگذشت و نظم خانواده اش برهم ريخت. او به دربار شاهزاده طهماسب ميرزا مويدالدوله راه يافت و با حسنعلي خان امير نظام گروسي که در آنزمان وزير فوايد عامه بود آشنا شد و به مناسبت او نام و تخلص خود را از پروانه به اميري مبدل ساخت. در سال 1309 هجري قمري به اتفاق وي به کرمانشاه رفت و تا سال 1313 هجري با او در کرمانشاه بود تا در اواخر آن سال به تهران بازگشت.

 

در سال 1316 معاون و نايب رئيس مدرسه لقمانيه تبريز شد. در اوايل 1318 هجري قمري به قفقاز و از آنجا به خوارزم رفت و چندي نزد محمدخان - خان خيوه به سر برد. از آنجا به مشهد آمد و تا سال 1320 قمري در مشهد زيست و در اواخر آن سال يا اوايل سال بعد به تهران آمد. در سالهاي 1321 و 1322 هجري قمري نويسنده مهم و درجه اول روزنامه ايران سلطاني بود؛ در سال 1323 هجري قمري سفري کوتاه به باکو کرد و در آنجا با روزنامه ارشاد ترکي همکاري داشت و ورقه ضميمه آنرا به فارسي انتشار ميداد.

در شعبان سال 1324 هجري قمري که مجلس شواري ملي گشايش يافت، در تهران بود و سردبيري روزنامه مجلس را که ميرزا محمد صادق طباطبايي تأسيس کرده بود بر عهده داشت. در سال 1327 هـ.ق. جزء مجاهدان فاتح مسلمان وارد تهران شد و چندي بعد به خدمت وزارت عدليه درآمد و حملات او به ادارات و روساي عدليه از همين تاريخ شروع شد. اميري در سال 1335 که مأمور عدليه يزد بود سکته کرد و به تهران آمد و روز چهارشنبه 28 ربيع الثاني آن سال در 58 سالگي در تهران درگذشت.

او در انواع شعر بجز غزل و مخصوصاً در قصيده سازي بسيار توانا بود. در شيوه سخن سرايي پيرو استادان قديم و در دوره تجديد حيات ادبي همطراز قاآني و سروش است. او هم مانند اسلاف خود شعر و شاعري را از مداحي آغاز کرد و به قصد صله پاداش و تأمين وسايل زندگي قصايد تملق آميز و بلند بالا در وصف امرا و ارکان زمان خود سروده است. او حتي بعد از انقلاب مشروطيت و اعلان آزادي هم که به کشمکشهاي سياسي و مطبوعاتي افتاد صفت اصلي شعر خود را که همان قصيده سرايي است از دست نداد. او در علوم ادب لغت فارسي و عربي استاد بود و حافظه اي قوي داشته که اين حافظه به وي قدرت آنرا ميداده که در اشعار خود از تمام علوم و محفوظات استفاده کند.

در علم حکمت، رياضي، نجوم، رمل، اسطرلاب و کفبيني نيز بيشتر از آنچه که يک شاعر بايستي مطلع باشد، آگاهي داشت؛ از زبان روسي، کلداني، ترکي و پهلوي آگاه بود و نيز قدري فرانسه و انگليسي ميدانست.

زندگي ادبي اديب الممالک را ميتوان به دو دوره تقسيم کرد؛ نخست از آغاز شاعري تا سالهاي پيش از جنبش مشروطيت و ديگر از سالهاي نزديک به اوج گيري نهضت مشروطه تا پايان عمر.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393
::سالروزشهادت حضرت فاطمه(س)تسلیت باد::

                       




سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)را بر تمامی شیعیان تسلیت باد.



:: برچسب‌ها: ایام فاطمیه"سالروزشهادت حضرت فاطمه"حضرت فاطمه(س) ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393